Cum să te obișnuiești cu echipamentul de snowboard

Echipamentul de snowboard - Scoala de Snowboard

Echipamentul de snowboard – familiarizare şi acomodare. Activităţi introductive

 

Înainte de a învăţa să te dai pe snowboard, acordă-ţi puţin timp să studiezi şi să te acomodezi cu echipamentul de snowboard

1. Acomodarea cu echipamentul

În acest stadiu iniţial, asigură-te că:  

a). booţii se potrivesc perfect mai ales în jurul gleznelor şi a părţii inferioare ale picioarelor,

b). snowboardul nu are o frână propriu-zisă. Pentru a evita alunecarea plăcii atunci când nu o foloseşti, poziţioneaz-o transversal pe pârtie, cu legăturile în zăpadă,

c). verifică să fie bine prinse legăturile de placă,

d). să faci diferenţa între vârful şi coada plăcii. De exemplu distanţa mai mare de la legătură la un capăt îţi arată că acesta e vârful plăcii, iar distanţa mai mică faţă de legătură şi celălalt capăt, indică coada acesteia,

e). întreţine placa cu un strat de ceară protectoare. Ai grijă de talpa ei când te deplasezi ca să nu o zgârii pe pietre ori stânci.

 

2. Noţiuni de bază pentru utilizarea echipamentului

Fii atent la modul cum transporţi placa pe pârtie, astfel încât să nu o scapi din mână. Cu talpa orientată spre tine, o prinzi transversal, între cele două legături, ţinând-o cu mâna de cantul de la degete.

Caută un loc plat şi nivelat, destul de lat care să îţi permită dă te simţi liber în timp ce te acomodezi cu echipamentul şi să îţi poţi desfăşura exerciţiile şi activităţile introductive.

 

3. Activităţi pe teren plat

3.1. Familiarizarea cu echipamentul de snowboard 

Pentru ceea ce urmează, e nevoie să prinzi un picior de placă. Pune piciorul în legătură şi fixează-l cu călcâiul cât mai aproape de limba legăturii. Închide pe rând curelele/strapurile (mai întâi cel lat de la baza piciorului şi apoi cel subţire de la vârf). Asigură-te că piciorul prins stă bine în legătură, astfel încât să nu rămână loc între curele şi boot, dar nici să fie prea strânse pentru că te vor incomoda.

 

a). stai în picioare, cu un picior prins de placă şi celălalt liber pe zăpadă.  Glisează placa înainte şi înapoi, ca să te obişnuieşti cu alunecarea ei,

b).  stai în picioare, cu un picior prins de placă şi cel liber pe zăpadă, sprijinit pe cantul de la călcâie. Glisează placa înainte şi înapoi,

c). repetă de la b). dar ţinând placa pe cantul de pa degete,

d). stai cu piciorul liber pe zăpadă şi cu placa ridicată. Apăsă alternativ vârful şi coada plăcii,

e). încearcă să faci o rotaţie completă de 360° pivotând cu ajutorul piciorului liber. Repetă în direcţia opusă.

 

3.2. Dezvoltarea echilibrului şi a agilităţii

Toate exerciţiile care urmează trebuie executate stând pe loc, cu ambele picioare prinse de placă, pe un teren plat şi cu zăpadă uniformă!

 

a). din postura „pregătit”, uşor flexat, îndoaie şi întinde uşor picioarele pentru a mişca corpul pe verticală. Propuneţi să rămâi în echilibru faţă de centrul picioarelor, deplasându-te în sus şi în jos cam 5 cm,

b). ghemuieşte-te pentru a atinge booţii şi apoi ridică-te, întinzând mâinile şi atingând palmele deasupra capului,

c). dintr-o postură flexată şi bine echilibrată glisează ritmic ambele picioare. Placa ar trebui să alunece înainte şi înapoi sub corp, fără să îţi apleci trunchiul înainte,

d). ridică coada plăcii de pe zăpadă. Pune accent pe flexarea corespunzătoare a picioarelor pentru realizarea de aterizări line. Repetă de 3-4 ori, făcând ridicări succesive în care să menţii un ritm constant,

e). procedează ca la punctul anterior d). dar de data aceasta sărind pentru a ridica placa în întegime de la sol. Din nou, scopul este realizarea unei succesiuni de sărituri ritmice, fiecare cu aterizare lină,

f). procedează ca la punctul d). dar de data aceasta ridicând numai vârful plăcii de pe zăpadă. Placa trebuie ridicată numai câţiva centimetri pentru a minimaliza riscul de dezechilibrare spre spate.

3.3.  Deplasarea rapidă pe teren plat (Skating)

Skating-ul îţi permite să te deplasezi pe teren plat şi este un exerciţiu valoros pentru pregătirea folosirii liftului/teleschiului. Skating se realizează cu un picior  prins de placă şi folosind piciorul liber pentru a împinge placa precum un skateboard. Placa trebuie să rămână în contact cu zăpada cât mai mult posibil. Încearcă să faci asta cu piciorul liber poziţionat pe fiecare parte a plăcii (piciorul stă în faţa legăturii din spate, cu vârful sau călcâiul spre zăpadă).

 

a). deplasează-te înainte în linie dreaptă,

b). deplasează-te pe o linie curbă, ridicând vârful plăcii şi întorcându-l uşor în noua direcţie,

c). deplasează-te ca la punctul b). dar de data aceasta în forma cifrei 8,

d). împinge înainte şi alunecă plasând piciorul din spate pe placă,

e). deplasează-te astfel încât să eviţi un obstacol aşezat pe teren drept (ex. făcând slalom printre fanioane de schi, aplecându-te pentru a trece pe sub un pod făcut din 3 fanioane, sărind (stepping) peste fanioane aşezate pe zăpadă).

3.4. Căzături

În această etapă este important să şti cum să cazi fără să te loveşti. Dacă anticipi o cădere, încearcă să te ghemuieşti, să ţii braţele aproape de corp şi să ridici placa de pe zăpadă. Aceasta va împiedica cantul să adune zăpadă în timp ce aluneci.

4. Urcarea şi întoarcerea pe pantă

4.1. Mersul la deal

Pentru a urca, trebuie să stai cu faţa spre pantă şi să păşeşti prima dată cu piciorul liber peste placă. Apoi vei trage placa spre piciorul liber, ţinând-o pe cantul de la degete şi perpendicular pe pantă pentru a evita ca aceasta să alunece „la vale”.

4.2. Întoarcerea pe pantă (uşor înclinată)

După ce ai urcat câţiva metri, trebuie să înveţi cum să îţi fixezi (în mod sigur) piciorul liber în legătură, pentru a te pregăti de coborâre. Cea mai simplă modalitate este să plasezi piciorul liber mai jos decât placa. Stai în picioare, cu sprijin pe piciorul liber şi roteşte placa. Va fi necesar să ridici uşor placa de la sol. Apoi aşează-te şi fixează piciorul liber în legătură.

4.3. Ridicarea de la sol

Placa trebuie să fie poziţionată transversal pe pantă.

a). din poziţia şezând, ţine placa aproape şi ridică-te împingându-te într-o mână. Cealaltă mână poate fi întinsă înainte sau poţi prinde placa cu ea, pentru a echilibra greutatea spre în faţă. Gleznele trebuie să fie flexate, pentru a te asigura că placa rămâne pe cantul său (cantul de la călcâie) şi nu alunecă „la vale”.

b). din poziţia stând pe zăpadă, întoarce placa astfel încât vârful ei să fie orientat în unghi către deal, apoi ridică placa şi rostogoleşte-te pe burtă îndoind genunchii. Din poziţia în genunchi, te poţi împinge cu ambele mâine, asigurându-te că gleznele rămân flexate pentru a ţine placa pe cantul său (cantul de la degete).

De remarcat că ridicarea pe cantul de la degete este adesea mai uşoară decât ridicarea pe cantul de la călcâie!

Super ai ajuns pana aici cu cititul. 

Acum,

toate aceste exercitii sau activitati de obisnuire cu echipamentul (cu placa de snowboard) daca vrei le-ai putea face si in alte locuri inzapezite in afara partiei.  Pe un teren plat deloc inclinat. In spatele casei de locuiesti la tara, intro parcare necirculata, cu suprafata de aproximativ 10 m(patrati) sunt doar niste exemple.

Nu uita spunene parerea ta despre cum ti sau parut aceste exercitii si idei de aplicare a lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *